Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Гистория о российском матросе Василии Кориотском». Особливості жанру, композиції, оповідної структури.
«Гистория» примітна поєднанням традицій російської побутової повісті XVII століття, новгородських билин про «багатого гостя» і любовно-авантюрного роману, характерного для європейського бароко. Подібним чином в ній поєднуються слов'янізми з іншомовними запозиченнями петровської епохи, риси традиційно-патріархальної моралі з народжуваним індивідуалізмом. Твір зберіг від давньоруської літератури рукописний характер, анонімність, а від європейської пикарески взяв авантюрний сюжет. Цей твір дуже незвичний для свого часу. Слово «Гісторія» підкреслює справжній характер твору. Василь Кориотском - молодий дворянин, представник саме того стану, на яке спирався в своїх перетвореннях Петро. В даному творі по-новому вирішується традиційна тема «батьків і дітей». Ми бачимо відхід від звичного уявлення дому, сім'ї як зберігачів традиційних цінностей. Рідна домівка в творі розоряється, тому сам герой постає її рятівником. Інший важливий момент: любов в творі не гріховна, а, навпаки, благословенна, облагороджена. Це теж є незвичайним і незвичним для читача, що звик до суворої християнської моралі. А перетворення з матроса на короля повністю відповідає епосі, яка сприяла висуненню осіб незнатного походження. Крім реальної новизни російського громадського побуту в повісті про російського матроса знайшов своє відображення і новий тип особистості, породжений новим часом російської історії. Його новизна найбільше помітна, можливо, тому, що проявляється вона на тлі досить добре відчутних традиційних рис позитивного героя фольклорних жанрів і давньоруської повісті. Всі сюжетні епізоди повісті - служба у флоті і перебування у голландського купця, життя на розбійницькому острові і перебування при австрійському дворі, чудесний порятунок від підступів Флоренського адмірала, служба в працівниках у бідної бабусі в богодільні і, нарешті, одруження з Іраклією і царювання у Флоренції - збудовані за принципом контрасту, перепаду життєвих ситуацій від щастя до нещастя, від бідності до добробуту, в яких найкраще можуть проявитися особисті чесноти і властивості характеру. Причому між собою ці епізоди поєднуються кумулятивно, за типом простого послідовного нанизування типологічних авантюрно-казкових і побутових положень. У кожному з них є свій другорядний персонаж, співвіднесений з образом Василя за принципом аналогії або контрасту, всі ці персонажі строго замкнуті рамками свого сюжетного епізоду і з'являються в повісті (за винятком Іраклії) по одному разу з єдиною метою: розкрити нову рису в духовному образі центрального героя, який є єдиним об'єднуючим началом цього строкатого і різноманітного оповідання.
Це центральне, першопричинне положення категорії героя, яка обумовлює і сюжет, і композицію, і стиль повісті, є одним з найбільш яскравих показників нового культурно-історичного світогляду, принесеного в російський побут західними реформами Петровської епохи. Нехай "Гісторія" поки що залишається анонімною і рукописною в традиціях давньоруської культури, образ її героя і вся структура оповідання незаперечно свідчать про те, що ідеологія персоналізму, розуміння цінності індивідуальної особистості вже стали надбанням масового культурного свідомості в ті роки, коли безіменний автор створював свою повість. "Гистория про російського матроса Василя Коріотського...", що стоїть напередодні нової російської літератури, позначила собої боязкі і на перших порах важко помітні витоки одного з найважливіших ідеолого-естетичних напрямів розвитку російської літератури не тільки XVIII, а й XIX ст.: пошуки епохального типу особистості, прагнення осягнути людину через її історичну епоху, а історії і суті історичної епохи - через тип особистості, що нею формується. Говорячи високим стилем - російський матрос Василь Коріотський є першим "героєм нашого часу" в новій російській літературі. Таким чином, безавторска гісторія Петровської епохи лежать біля витоків однієї з найбільш потужних жанрових традицій російської літератури - традиції історичного роману і роману про сучасність.
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-05; просмотров: 123; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 3.128.201.165 (0.004 с.) |