![]() Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву ![]() Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Ковалів Ю. Історія української літератури: кінець хіх – поч. Ххі ст. : підручник: у 10 Т. – К. : академія, 2013. – Т. 2. – 624 С.
2. Бабишкін О. Ольга Кобилянська: Нарис про життя і творчість. – Львів, 1963. 3. Вознюк В. Про Ольгу Кобилянську: Нові матеріали. Роздуми. Знахідки. – К, 1983. 4. Врублевська В. Ольга Кобилянська. Роман-біографія // Вітчизна. – 1988. – Ч. 3. Гундорова Т. Femina melancholica: Стать і культура в ґендерній утопії Ольги Кобилянської. – К.: Критика, 2002. – 272 с. 6. Дзюба І. Читаючи Кобилянську // УМЛШ. – 1986. – №2. 7. Денисенко М. “Бути собі ціллю!” (феміністична проблематика прози О.Кобилянської) // СІЧ. – 1997. – №5-6. – С. 48 – 52. 8. Дорошко Л. Влада землі – зло чи благо? // СІЧ. – 1992. – №8. 9. Євшан М. Ольга Кобилянська // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика. – К, 1998. – С. 199 – 205. 10. Кобилянська О. Слова зворушливого серця: Щоденник. Автобіографія. Листи. Статті та спогади. – К, 1982. 11. Кобилянська О. Про себе саму // Українське слово / Хрестоматія: У 4 кн. – К, 1995. – Кн. 4.– С. 16 – 33. 12. Ковальчук О. Письменницька позиція в повісті Кобилянської “Земля” // Українська мова і література в школі. – 1993. – №2. 13. Лубнівська О. Моделі вияву ніцшеанської філософії в українській літературі // Сучасність. – 1995. – №5. 14. Ожоган Л. Трансформація філософії Фрідріха Ніцше у повісті „Царівна” Ольги Кобилянської та новелі „Сповідь” Олексія Плюща // Наукові записки. – Вип. 47. – Серія: Філол. науки. – Кіровоград, 2002. – 312 с. – С. 70 – 76. 15. Ольга Кобилянська в критиці та спогадах. – К, 1963. Павличко С. Дискурс модернізму в українській літературі. – К, 1999. Пахаренко В. Українська поетика. – К, 1997. 18. Погребенник Ф. Ольга Кобилянська/ Кобилянська О. Твори: В 2 т. – Т. 1. – К.: Дніпро, 1983. – 495 с. – С. 5 – 20. 19. Филипович П. Літературно-критичні статті. – К, 1991. Завдання для обов’язкового виконання 1. Підготувати ґрунтовні відповіді на питання семінарського заняття. 2. Обов’язково прочитати та письмово проаналізувати вказані у списку твори, відповідаючи на проблемні запитання. 3. Законспектувати статтю. 4. Звернути особливу увагу на виділені в списку літератури джерела. Форми контролю Усне опитування. Перевірка конспектів. Семінарське заняття №7 Тема 7: Життя і творчість Михайла Коцюбинського (2 год.) Мета: Засвоїти матеріал про імпресіонізм в літературі та образотворчому мистецтві, основні події життєвого і творчого шляху М. Коцюбинського. Навчитися розпізнавати й аналізувати імпресіоністичні новели.
План
а). Дослідження таємниці внутрішнього світу людини (“На камені”, “Дебют”, “Сон”, “На острові”, “Хвала життю”, “Лялечка”, “Поєдинок”, “Під мінаретами” та ін.). б). Тоталітарна влада і революційність (“Persona grata”, “Невідомий”, “Сміх”, “Він іде”, “Подарунок на іменини”): (проблематика творів; роль назви твору в розкритті його змісту; імпресіоністичність у побутописанні). Завдання: Досліджуючи вказані новели, письмово визначте в них ознаки імпресіонізму, як-то:
2. Повість „Тіні забутих предків”: · джерела, історія написання, вибір назви повісті, фольклорно-етнографічна основа твору, · проблематика твору: життя і смерть, добро і зло, людина і природа, невмирущість почуття любові, мрія і дійсність, життя людини і фатум тощо; · образи Івана та Марічки: перша зустріч, гармонія двох душ, протиставлення реалій життя внутрішньому світові душевно багатих натур, нерозривна єдність із природою, пантеїзм світобачення героїв, виражений через побут, звичаї, обряди, почуття, мораль; музика і любов, смерть Марічки: випадковість чи фатальна закономірність, чи може жити істинна любов у реальному світі? · Іван і Палагна: причини одруження; чи близькі ці люди духовно? · Марічка і Палагна: порівняльна характеристика. · Юр і Палагна: любов чи пристрасть? Хто зруйнував родину? У чому сила мольфара? · Шлях Івана до Марічки – неминучість смерті. · роль пейзажів у вираженні психічних станів героїв;
· роль і значення символів (нявка, чугайстир) · мовний колорит повісті, використання імпресіоністичних засобів зображення дійсності. · оптимістична чи песимістична кінцівка повісті? Література 1. Ковалів Ю. Історія української літератури: кінець ХІХ – поч. ХХІ ст.: підручник: у 10 т. – К.: Академія, 2013. – Т. 2. – 624 с. 2. Агеєва В. Українська імпресіоністична проза. – К, 1994. – С. 3 – 55. 3. Єфремов С. Гармонійний талант // Єфремов С. Літературно-критичні статті. – К, 1993. 4. Коцюбинська Михайлина. Михайло Коцюбинський – сьогоднішніми очима // Коцюбинська М. Хвала життю. – К, 1991. 5. Кузнєцов Ю. Поетика прози М. Коцюбинського. – К, 1989. 6. Кузнєцов Ю., Орлик П. Слідами феї Моргани. – К, 1990. 7. Логвин Г. Коцюбинський і імпресіонізм // Дивослово. – 1996. – №10. – С.17 – 19. 8. Логвин Г. Ще раз про імпресіонізм у Коцюбинського (“На камені”, “Fata morgana”) // Дивослово. – 1996. – №10. – С.17 – 19. 9. Мацько М. Мовні засоби образності в новелі М.Коцюбинського “Intermezzo” // Українська мова і література в школі. – 1986. – №10. – С.43 – 49. 10. Павличко С. Пристрасть і їжа: особиста драма Михайла Коцюбинського / Павличко С. Теорія літератури. – К.: Вид-во Соломії Павличко “Основи”, 2002. – 679 с. – С. 505 – 525. 11. Пахаренко В. Над берегами вічної ріки // Дивослово. – 1994. – №7. 12. Пахаренко В. Українська поетика. – С. 237 – 241. 13. Филипович П. “Цвіт яблуні” М.Коцюбинського // Филипович П. Літературно-критичні статті. – К., 1991. 14. Хоткевич Г. “Тіні забутих предків” // Українська мова та література. – 1997. – Ч. 47 (грудень).
Завдання для обов’язкового виконання
Форми контролю Усне опитування. Перевірка конспектів. 5. Семінарське заняття №8 Тема 8: Василь Семенович Стефаник (2 год.) Мета: Засвоїти матеріал про особливості експресіонізму як течії модернізму, знати основні віхи життєвого і творчого шляху В. Стефаника. Навчитися аналізувати експресіоністичні новели В. Стефаника. План
2. Два періоди творчості. Поезія в прозі “Моє слово” як художній маніфест, кредо письменника (докладно проаналізувати текст поезії в прозі, виписати і декодувати образи-символи, кольорову символіку твору). 3. Проблема добра і зла, злочину і кари у творчості митця (новели “Новина”, “Злодій”, “Гріх”): пейзажні, портретні художні деталі, образи-символи, глибокий психологізм. (Законспектувати: Пахаренко В. Українська поетика. – С. 244 – 246 (про новелу “Новина”).
5. Новела “Камінний хрест” як втілення ідеї всезагального взаємозв’язку всього сущого (драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображеного в стилі експресіонізму; ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з полем, рідною землею; останній танець Івана як символ трагізму і розпачу прощання з рідним краєм; художні деталі у творі; символічний смисл назви новели; образи-символи в новелі (хрест, горб, прізвище головного героя тощо). (Законспектувати: Пахаренко В. Українська поетика. – С. 249 – 250 (про новелу “Камінний хрест”).
Завдання: В аналізованих новелах письмово визначте основні риси експресіонізму, як-то: · увага до простих характерів, особливе зосередження на природі, сприймання світу технічного прогресу як ворожого людині, · суб’єктивізм; · передача несвідомих передчуттів, страхів, імпульсів (тривожні сновидіння, крик душі); · інтуїтивізм; · інфантилізм і примітивізм; · прагнення повернутися до первісних людських почуттів дружби й кохання; · прагнення віднайти корені людського зла (християнська доктрина privatio boni); · дослідження проблеми вини і кари. · художнє дослідження сенсу страждання і смерті людини (віталізація смерті); · свідома деформація картин дійсності; тяжіння до абстрактного узагальнення, загостреної емоційності, гротеску, фантастики; · представлення опозиції «прекрасне-потворне» в експресіоністичному творі; · звернення до універсального, вічного, космічного; знецінення теперішнього, миті, натомість – пошуки вічного; · ідея про всезагальний взаємозв'язок усього сущого в світі.
|
|||||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-01-28; просмотров: 310; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 52.15.51.222 (0.021 с.) |