Заглавная страница Избранные статьи Случайная статья Познавательные статьи Новые добавления Обратная связь КАТЕГОРИИ: АрхеологияБиология Генетика География Информатика История Логика Маркетинг Математика Менеджмент Механика Педагогика Религия Социология Технологии Физика Философия Финансы Химия Экология ТОП 10 на сайте Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрацииТехника нижней прямой подачи мяча. Франко-прусская война (причины и последствия) Организация работы процедурного кабинета Смысловое и механическое запоминание, их место и роль в усвоении знаний Коммуникативные барьеры и пути их преодоления Обработка изделий медицинского назначения многократного применения Образцы текста публицистического стиля Четыре типа изменения баланса Задачи с ответами для Всероссийской олимпиады по праву Мы поможем в написании ваших работ! ЗНАЕТЕ ЛИ ВЫ?
Влияние общества на человека
Приготовление дезинфицирующих растворов различной концентрации Практические работы по географии для 6 класса Организация работы процедурного кабинета Изменения в неживой природе осенью Уборка процедурного кабинета Сольфеджио. Все правила по сольфеджио Балочные системы. Определение реакций опор и моментов защемления |
Журналіст, літератор, дослідник
Таки Жовто-блакитний У часи моєї юності, читаючи журнал «Перець», я дізнався про людей, яких називали жовто-блакитниками. Автори текстів і малюнків намагалися щоразу дошкульніше і нищівніше висміяти і виставити на глум Симона Петлюру, Євгена Коновальця, Миколу Плав’юка, Степана Бандеру, Славу Стецько та інших. Інформація про цих осіб подавалася переважно у формі карикатур. Інколи у «Перці» з’являлися вбивчі рецензії на закордонні публікації «жовто-блакитників». Власне з цих осуджуючих рецензій я дізнавався про існування постатей і точок зору, що їх нам – совєцьким людям – треба було засуджувати, нічого про них – а тим більше про їх творчість – по суті не знаючи. Мабуть, саме тоді, на тлі совєцьких комуністичних реалій в мені почали з’являтися сумніви і цікавість щодо «жовто-блакитників», котрі, як я починав розуміти з тих осуджуючих текстів і малюнків, прагнули бачити Україну суверенною, самостійною, незалежною державою. Тим паче, що ці два слова – самостійники і жовто-блакитники – подавалися однозначно, як синоніми. Тому, коли Український Народ, нарешті отримав юридичну незалежність від Москви і до Нації повернулися її правічні символи, прикметник жовто-блакитний став гоноровим для прихильників самостійності нашої держави, єднаючи історичне минуле з новітньою епохою. А тепер звернімося до Конституції України, де у ст. 20, абзац 2-ий чітко зазначено: «Державний Прапор України – стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг синього і жовтого кольорів». Отже, жовто-блакитний раптом перетворився (сам?) на синьо-жовтий. Як відомо, диявол ховається у дрібницях. І якщо уважно придивитися до прапорів, які сьогодні бачимо на майданах і над колонами людей під час демонстрацій, то жовтий нерідко відтінює зеленкуватим, як лан пшениці у період молочної стиглості зерна, а зверху його притискує соковитий синій з темним відливом, як небо проти ночі. Відомі українські дослідники і знавці національної символіки (і не лише О. Братко-Кутинський в його славнозвісній книзі «Феномен України») виводять жовтий (в точніше – жовтогарячий!) колір від Сонця, від дохристиянського Ярила. Тому жовто-блакитний прапор є принциповим поняттям, яке символічно відображає панування життєдайного Сонця над плинним життям.
Тобто йдеться про житейськеморе під сонячним небом – споконвічний поетичний і астрономічно узгоджений образ філософського узагальнення в системі української ментальності. Жовтогарячий – це колір світла, символ вічності, символ енергії від вічного джерела, яке наповнює життям землю, людину і кожне створіння. Жовтогарячий йде згори і наповнює життям блакить неба і піднебесні обшири. Тому жовтогарячим (золотим) є також і наш історично утворений Герб – Тризуб. Як це не раз бувало, суспільство не помітило заміни блакитного на синій і не обурилось фактом перевертання прапора. Відтоді синій колір почав згори «давити» природну жовтогарячу енергетику вічності. У кожному разі, помітних збуджень громадськості з цього приводу не було, а наївним споживачам інформаційного поля підкинули казочку про синє небо над пшеничним полем, та ще й розтиражували (і щорічно продовжують тиражувати) цей сюжет у мільйонах примірників великоформатних календарів. Як бачимо, більшість Українців задовольнилися цим натуралістичним поясненням. Між тим, таке пояснення не задовольнило деяких незалежних дослідників, зокрема й зарубіжних. Відома китайська художниця Мао Мао вважала своїм обов’язком «пояснити Українцям їхню велику помилку». Як стверджує художниця, серед 64 триграм, вміщених у відомому китайському трактаті «Книзі Перемін», сполучення кольорів, що використовується на нинішньому Прапорові України у даному варіанті їх розміщення, відповідає триграмі № 12 («Пі»), яка відтворює зміст земля-небо. У поясненні до триграми зазначено, що таке сполучення означає повну відсутність основних зв’язків країни у контексті всесвітньої системи сил і основних субстанцій. Бо земне не може бути над небесним, а має бути під ним. Як підсумок, стверджується, що таке розташування сприяє відходу Великого Світла і приходу Малої Темряви, а в наслідку – хаос і занепад. Зрештою, не лише Мао-Мао переконана, що незворотні позитивні зміни в Україні настануть лише тоді, коли жовтогарячий запанує над блакитним. Про те, що жовтогаряча смуга на прапорі має бути розміщена над блакитною, вважав також Михайло Грушевський. Наведені міркування – це зовсім не дрібниця, якою можна знехтувати. Сергій Рудюк, старший викладач університету «Україна». Які зміни слід внести
|
|||||
Последнее изменение этой страницы: 2017-02-10; просмотров: 261; Нарушение авторского права страницы; Мы поможем в написании вашей работы! infopedia.su Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. Обратная связь - 18.117.119.136 (0.005 с.) |